2 abril, 2024
El 88% de les famílies de Sant Tomàs estan satisfetes del suport que rep la persona vinculada
El 88% de les famílies i representants de les persones vinculades a Sant Tomàs estan satisfetes amb l’entitat tal com indica la tercera enquesta de satisfacció dels familiars de l’entitat i que correspon a l’any 2023 i que es pot consultar en aquest enllaç. En aquesta edició, s’ha registrat però un canvi respecte els resultats de fa dos anys i és que enguany la satisfacció dels familiars respecte Sant Tomàs ha pujat en quasi 10 punts pel que fa als que estan “molt satisfets” de l’entitat respecte els que diuen estar-ne “força satisfets”. El 2023 un 59% dels familiars van contestar estar “molt satisfets” respecte el 49% de l’any 2021. Els que diuen estar “força satisfets” el 2023 són el 30% mentre que el 2021 eren un 41%.
Les dades també són positives respecte la tranquil·litat que els dona l’entitat als familiars a l’hora de confiar en el futur. El percentatge és d’un 93% el 2023 igual que el de les últimes edicions. Pel que fa a la satisfacció i felicitat de la persona gràcies al servei o serveis en els que està vinculat es manté en un 93% de satisfacció, el mateix percentatge que surt de la pregunta sobre si el servei ofereix oportunitats al seu familiar per gaudir d’una vida més plena. En aquest últim cas, però, també han crescut els que diuen que el seu familiar és “molt” més feliç gràcies al suport que li presta el servei per davant dels que diuen que és “força” més feliç.
Pel que fa a la participació, aquest any ha crescut en nombres absoluts ja que la mostra ha augmentat fins a 1213 persones respecte les 1164 del 2021. Aquest 2023 s’han rebut 592 respostes, 56 menys que l’any passat. Això ha provocat que el percentatge de participació hagi baixat lleugerament i s’ha situat en un 48,80% respecte el 55,67% del 2021.
Els resultats de les enquestes permeten als equips de l’entitat treballar en plans de millora per a les persones ateses i les seves famílies. Es tracta d’una eina bàsica per poder millorar l’atenció a través de les valoracions que les famílies fan de l’entitat. És per aquest motiu que després de tres anys, l’entitat vol tirar endavant una revisió de les preguntes per tal d’ajustar-les a les noves necessitats. Es tracta d’uns canvis que impulsarà una grup de participació transversal per tal de recollir totes les visions i sensibilitats.